Név: Jelszó:
2018.01.27.
K.G.
Tisztelt Bálintné Szlatinszki Krisztina! Az órák a megbeszélés szerint, hibátlanul, kellően lepapírozva megjöttek. Köszönöm a ritka precíz...
2018.01.10.
Vaszil Barna
A cég hozzáállása a probléma megoldásában a kiválló kategóriába tartozik. Mindenkinek ajánlani tudom az Önöket.
2017.12.21.
Horváth Máté
Köszönöm a hozzáértő kiszolgálást. Jól esett, hogy az eladó hölgy emlékezett feleségemre és rám, mint visszatérő vásárlókra. Kellemes Ünnepeket!

Magazin

Száguldó kerekek - 2. rész

2012.04.17.

Ahogy a nyitó sorokban már említettük, a motorsport szellemisége az óraipar egészét áthatja, így az órák és az autók nemcsak a prémium és a felső kategóriában találkoznak, hanem a belépőszinten is aktívan jelen vannak. Az ebben rejlő lehetőségeket ugyanis itt is felismerték.


 


Certina DS Podium
 

A Certina esetében az 1959-ben kidolgozott DS-rendszerre (Doppelte Sicherheit / Double Security) alapozva ezt például sikeresen aknázzák ki. Együttműködésük elsősorban a Formula–1-re összpontosít, elvégre 2005 óta támogatják a Sauber versenyistállót, de a motorsport egyéb területein, főleg a motorkerékpár-versenyeken is jelen vannak.


Idén a 2004-ben bevezetett DS Podium-kollekció megújításával igyekeznek elnyerni a motorsport iránt rajongó urak, de a hölgyek kegyeit is. A komplikáció pedig természetesen a kronográf, hiszen enélkül aligha vehetnénk hasznát minden motorsporttémájú óra kötelező elemének, a tachiméterskálának. A belépőszintre pozicionált órák esetében sokáig nem volt magától értetődő a tok felületeinek eltérő kezelése. Mára a vásárlói igények már itt is elvárják az ilyen részletekbe menő kidolgozottságot, aminek a DS Podium Chronograph eleget is tesz. A sportórák esetében a napjainkban már klasszikusnak számító 40 milliméter átmérőjű rozsdamentes acéltokon ennek megfelelően selyemfényű és polírozott felületek találkoznak, így már a tok is arról árulkodik, hogy inkább egy elegánsabb darabhoz lesz szerencsénk, mintsem egy sportoshoz. Ha tekintetünket a számlapra vezetjük, erről egyértelműen meg is győződhetünk. Az előző modellhez képest sokkal kevesebb indexet, illetve számokat találunk, főleg a segédszámlapokon, amely így sokkal harmonikusabb, kiegyensúlyozottabb, klasszikusabb megjelenést kölcsönöz az órának. Mindemellett a sötét számlapos változatnál a piros mutatók mégiscsak egy kis lendületet visznek az összképbe. Ehhez fogható elem híján a világos számlapos modell elegánsabbnak hat, bár a kronográf mutatóit itt is színben elkülönítették. Ahogy az a két órában lévő összegzőn látható, a kronográf tizedmásodperceket is képes mérni, így a Certinából kiindulva csakis az ETA G10.211 kvarc kalibere jöhet szóba. Mechanikus társaihoz képes nyilván pontosabb, de nem csak ebből a szemszögből múlja felül azokat: az egyszerű összeadó funkción túl részidők mérésére is képes. A hölgyek ugyanezeket a funkciókat kapják, csak kisebb méretbe csomagolva és gyémántokkal kiegészítve.

 

Jaeger-LeCoultre AMVOX


Majdnem két évszázados teljesítménye és igen gazdag múltja miatt az óraipar egyik ékkövének tartott Jaeger-LeCoultre-t is megütötte a sebesség szele, és nem tudta kihagyni az első világégést követően fellendülő gépkocsigyártásban rejlő lehetőségeket. A szerkezetek készítése során megszerzett mikromechanikai ismereteket kamatoztatva a kor luxusgépkocsijaiba a márka saját fejlesztésű sebességmérőóráit építették be. Az autómárkákat sikerült olyan jól kiválasztani, hogy az akkori versenyek nyertes autóinak 95%-ban a Jaeger-LeCoultre sebességmérői szerepeltek. A növekvő kereslet kiszolgálása érdekében Londonban külön gyárat alapítottak, ezzel pedig a véget ért az óramanufaktúra kitérője.

 

 

Az ezredforduló utáni években fordult újra a Jaeger-LeCoultre figyelme a gépkocsik felé, ezúttal azonban más módon közelítettek. Az Aston Martinnal együttműködve nyitottak újra az autók irányába. Ahogy az a Jaeger-LeCoultre-nél lenni szokott, ennek az együttműködésnek is volt előélete, így az Aston Martin is egyike volt azon autómárkáknak, amelyekbe Le Sentier-ből érkeztek a sebességmérők. A co-brandingen alapuló közös munka keretében egy külön kollekciót vezettek be, az AMVOX-ot. A névben az első két betű az újra brit tulajdonban lévő luxusautó-márkára utal, míg a latin vox a Jaeger-LeCoultre ébresztőkomplikációval szerelt Memovox-modelljeire emlékeztet. A választás persze most sem volt véletlen, hiszen a 2005-ben a világ első ébresztős automata búvárórája, a búvár Memovox, ismertebb nevén a Polaris ünnepelte 40. évfordulóját, és szintén 40 évvel ezelőtt debütált az Aston Martin DB5, amely a James Bond-filmeknek köszönhetően az egyik legismertebb modell.

 

A gyümölcsöző együttműködés során immár négy AMVOX-modell született, amelyek közül az AMVOX 5 a legújabb. Ha esetleg azon tűnődnék, hogy az AMVOX 1, 2 és 3 után miért az 5 következik, úgy jusson eszünkbe, hogy minden luxusmárkához hasonlóan a Jaeger-LeCoultre sem hagyhatja figyelmen kívül Ázsiát, ahol a legtöbb kultúrában a 4 a halál számjegye. Az 5-ös az előző két modellhez képest most újra a hagyományosabb komplikációkra összpontosít, így egy kronográfot és világórát építettek egybe. A számlap megjelenésében sok szemszögből emlékeztet a 2-re a központban áttört részeivel. A tok a 44 milliméteres átmérőjével is a kollekció tipikus mérete, anyaga pedig kerámia, aláhúzva ezzel a csúcstechnológiás vonulatot. Egyedül a tömör hátlapnál találkozhatunk titánnal vagy arannyal. A 752-es kaliberrel szerelt AMVOX5 valamivel nagyobb példányszámban készül, mint a Blancpain Super Trofeo, de a 300 (kerámia-titán), illetve 200 (kerámia-arany) darab miatt még kellően exkluzívnak tekinthető.

 

 

Longines GrandeVitesse


Óráival inkább a konzervatív vonalat képviselő Longines sem tudott elbújni a XX. században kibontakozó sebességőrület hatása elöl. Ők azonban nem köteleződtek el egyetlen ágazat mellett sem, így a lóversenyektől az autóversenyeken át egészen a repülésig szinte mindenből kivették a részüket. Ezen a gyakorlaton máig nem változtattak, így egy olyan kollekcióval kellett előállni, ami a lehető legszélesebb körben lefedi az egymástól távolálló területeket. Ezt a feladatot a Sport kollekción belül a GrandeVitesse-re szabták. Ahogy látható, az eddig ismertetett órákhoz képest a GrandeVitesse Chronograph 24h is inkább a kifinomultabb vonalat képviseli, stílusában leginkább a Certinához fogható, bár kidolgozottság területén világosan felülmúlja csoporttársát.

Nem egy olyan vonást fedezhetünk fel azonban, ami határozottan sportosnak nevezhető. Kezdetnek rögtön itt van a tok. Ennek átmérője 43 milliméter, ami egy konzervatív órához képest nagynak tekinthető. Ennél azonban sokkal feltűnőbb a zömében szálcsiszolt tok
és fülek oldalán végigfutó polírozott sáv, amely éppen a tok leglendületesebb vonalát emeli ki. Továbbhaladva a recézett oldalú lünettához, az alapkövetelménynek számító tachiméterskálán is némi különlegességet találunk. Ez pedig nem más, mint a márkának repüléshez is fűződő viszonya. Feltüntették ugyanis a hangsebesség mérésére használatos Mach-számot. Ennek persze aligha lehet hasznát venni, ugyanakkor ötletként díjazandó. Bár napjainkra már a többség leszokott róla, de még néhány évvel ezelőtt is nem ritkán lehetett 1000 km/h terjedő skálázást látni, aminek ugyanúgy nincs funkciója. Ezért mostanság inkább vagy 50 km/h-tól indul a skála, vagy valamilyen felirat szerepel a túl magas értékek helyén. A Longines azonban ügyesen utal így egy alapvetően inkább motorsporthoz köthető modellen történelmének egyik meghatározó alakjára, a repülés egyik úttörőjére, Charles A. Lindbergh-re.

 

A számlapon – egész pontosan a percösszegzőn – rajtszámra emlékeztet a nagy tizenkettes, de egy finom részletet is észrevehetünk itt: alaposabban szemügyre véve fel fog tűnni, hogy a percösszegző indexeit nem felfestették, hanem a peremen végigfutó piros (vagy barna) gyűrű anyagába vágták bele. Egy további különlegessége az órának, hogy 24 órás mutatóval is rendelkezik, olyan funkciót kínálva ezzel, amely motorsport ihletésű óráknál ritkaságszámba megy. Ha netán valakinek a fekete számlapos változat túlságosan is sportosnak tűnne, dönthet a szolidabb barna mellett is.

 

Seiko Sportura


Ázsia vezető ipari hatalmánál a XX. század elején mind a gépgyártás, mind az óragyártás adott volt, a gépkocsik esetében azonban hiányzott a megfelelő infrastruktúra és a fizetőképes kereslet is. Ezenkívül már az 1920-as években megindult a hadsereg tehergépkocsikkal való felszerelése, így a motorsport kialakulásához nyilván szükséges személygépkocsi-piac szinte nem létezett. Talán ennek is tudható be, hogy a Seiko első, kifejezetten motorsport ihletésű kollekcióját, a Sporturát csak az ezredfordulón mutatta be. Persze a kínálatban azelőtt is szerepeltek sportos modellek, de azok általános jellegűek voltak. Az elmúlt 11 év alatt a Sportura nemcsak hogy igazolta létjogosultságát, hanem bőven beváltotta a hozzáfűzött reményeket. A sikeren felbuzdulva egymás után jelentkeztek a különböző komplikációkkal, így a 2010-es termékfrissítés előtt a kollekcióban szerepelt öröknaptáros, retrográdkronográf, ébresztőfunkció, illetve századmásodperc-pontosságú modell is. Arra sem kellett sokat várni, hogy a kollekcióban megjelenjenek a Kinetic-rendszerű (automata felhúzással ellátott kvarc) szerkezetek. Ebből természetesen kitűnik, hogy ezeket a modelleket mind kvarcszerkezettel szerelték. Az első automata szerkezetű kronográfra egészen a tavalyi bázeli vásárig kellett várni.

 

A modellfrissítés keretében a Sporturára jellemző vonásokat mind megtartották, így a párna alakú tok négy sarkában lévő csavar nem tűnt el, fejüket azonban áttervezték. A tok többi vonása nem változott, így az továbbra is a hetvenes évek formavilágában gyökeredzik, de ennek ellenére egyáltalán nem tűnik idejét múltnak. A számlapról szinte sugárzik az erő. Ilyen például az indexek által szabdalt, dátumtárcsa fölött áttört felületek, amelyeket elnézve nehéz nem egy könnyűfém felni mögött lévő féktárcsára asszociálni. A leolvashatósággal sincsen gond, elvégre a 44 milliméter átmérőjű tokban elegendő a hely, az összegzőket pedig külön gyűrűvel is elkülönítették a három órában lévő kismásodperctől. Az automata Sportura „motorja” a Seiko 8R28 függőleges kapcsolású, oszlopkerekes kronográfszerkezete. Ebből sejthető, hogy ez bizony nem egy olcsó darab, és talán ezért is korlátozták ezerre a példányszámot. A néhány modell, amelyet magazinunk hasábján bemutattunk, csak egy igen kicsiny ízelítő a motorsporttémájú órák világából, a teljesség igényével feldolgozni szinte lehetetlen vállalkozás. Ez azonban nem jelenti azt, hogy az elkövetkező számokban ne folytassuk utunkat.


Ress Imre

Prémium Óra Ékszer Magazin - 2011. október - november

 

 



AKTUÁLIS
2018.04.01.
MUDMASTER GWG-100
2018.03.28.
ESPRIT SS 2018
2018.02.01.
Dizájn klasszikus biztonsággal A Junghans max bill 2018-as limitált éves kiadása minden tekintetben kétségtelenül mestermű: hátlapja egyedülálló Max Bill sicherheit (biztonság) című művének motívumával...
Korábbi "aktuális"-ok megtekintése »
HÍRLEVÉL
Név:  Irsz./település:
E-mail: Utca, hsz.:


Frederique Constant óra, Frederique Constant órák, Frederique Constant Győr MeisterSinger óra, MeisterSinger órák, MeisterSinger Győr Junghans óra, Junghans órák, Junghans Győr Certina óra, Certina órák, Certina Győr Tissot óra, Tissot órák, Tissot Győr Mido óra, Mido órák, Mido Győr swatch óra, swatch órák, swatch Győr Mondaine óra, Mondaine órák, Mondaine Győr SEIKO óra, SEIKO órák, SEIKO Győr Citizen óra, Citizen órák, Citizen Győr Edifice óra, Edifice órák, Edifice Győr Sheen óra, Sheen órák, Sheen Győr Protrek óra, Protrek órák, Protrek Győr
G-Shock óra, G-Shock órák, G-Shock Győr Baby-G óra, Baby-G órák, Baby-G Győr Casio óra, Casio órák, Casio Győr Joop óra, Joop órák, Joop Győr Esprit Collection óra, Esprit Collection órák, Esprit Collection Győr Esprit óra, Esprit órák, Esprit Győr Esprit óra, Esprit órák, Esprit Győr Pierre Cardin óra, Pierre Cardin órák, Pierre Cardin Győr DKNY óra, DKNY órák, DKNY Győr, Donna Karan New York óra Lacoste óra, Lacoste órák, Lacoste Győr HERMLE falióra, HERMLE faliórák, HERMLE Győr Hirsch óraszíjak Marcco Győr ZRC Győr



9022 Győr, Király utca 17. (Széchenyi tér) / 9022 Győr, Jedlik Ányos utca 18. (Eszterházy-palota) / 9024 Győr, Ikva utca 43. (Marcalváros)
Tel.: 06-96-335-015 / E-mail: info@orak.hu / www.orak.hu
weboldal tervezés: IRQ
©2009-2018 / Felhasználási és adatvédelmi szabályzat