Név: Jelszó:
2018.01.27.
K.G.
Tisztelt Bálintné Szlatinszki Krisztina! Az órák a megbeszélés szerint, hibátlanul, kellően lepapírozva megjöttek. Köszönöm a ritka precíz...
2018.01.10.
Vaszil Barna
A cég hozzáállása a probléma megoldásában a kiválló kategóriába tartozik. Mindenkinek ajánlani tudom az Önöket.
2017.12.21.
Horváth Máté
Köszönöm a hozzáértő kiszolgálást. Jól esett, hogy az eladó hölgy emlékezett feleségemre és rám, mint visszatérő vásárlókra. Kellemes Ünnepeket!

Magazin

Száguldó kerekek - 1. rész

2012.04.07.

Nincs még egy olyan terület, amely ennyire erősen összefonódott az órák világával, és egyben azok fejlődését is nagymértékben befolyásolta, ösztönözte. Nemcsak az óraipar krémje, hanem mindegyik márka, a csillagászati összegekbe kerülő extravagáns daraboktól egészen a belépőszintig érintett. Miről is van szó? Autókról és versenyzésről.


 Ahogy tudjuk, a kronográf a versenyzésnek, egész pontosan a lóversenyzésnek köszönhette születését, széles tömegek között elterjedni azonban igazán csak a motorsport megjelenésével és térhódításával kezdett. A kronográf összegzői mellett a legtöbb, motorsporthoz köthető karóra jellegzetessége a tachiméterskála, amely eleinte a számlapon, általában középen helyezkedett el. Erre azért volt szükség, hogy a skála vonalát csigavonalban vihessék végig, így téve lehetővé a 60 km/h-nál lassabban közlekedő járművek sebességének mérését. Nem ritkán háromszor is körbefutott, és ezzel egészen 20 km/h átlagsebességig használható volt. Ma már ezt a megoldást csak kivételes, hommage vagy múltidéző modelleken használják, a tachiméterskálával korunkban a lünettán, illetve a számlap peremén találkozhatunk.
  Milyen széles is az a kör, ahol előfordulnak ilyen témájú karórákkal? Túlzás nélkül a lehető legszélesebb. Legyen szó egy bizonyos típusról, vagy egy adott autómárkáról, korszakról vagy eseményről, szinte mindegyikhez legalább egy óramodellt lehet társítani.

     

Blancpain Super Trofeo


  A fentiekre kiváló példa a legkorábban alapított és ma is működő Blancpain, amely feltámasztását követően kifejezetten a hagyományos svájci óraipari értékek megőrzésére és művelésére törekedett. Így aligha gondolhatott volna bárki is arra, hogy pont az a márka, ahol a sportvonalat a Fifty Fathoms búvárórák képviselik, fog jelentkezni egy csúcstechnológia ihlette, motorsport témájú karórával. Az alkalmat a Blancpainnek és Olaszország második legismertebb szupersportkocsi gyártójának, a Lamborghininek együttműködése adta. Jóval többről van szó azonban, mint egymás nevének promóciós célokból való felhasználásáról: a Lamborghini a Blancpain-nel közösen szervezi a 30 Lamborghini
Gallardo LP560-4 részvételével kezdetben évi hat futamból álló Super Trofeo versenysorozatot.
 

   Érthető tehát, hogy a Blancpainnek nemcsak az alkalma volt adott egy megjelenésében illő óra elkészítéséhez, hanem egyenesen elengedhetetlen kötelessége is. Nyilván a márkát jellemző nemesfémek, konzervatív vonalak és felületek itt nem jöhettek szóba. A tok vonalainak ezenkívül illett volna legalább távolról emlékeztetni a Gallardóra, így nem volt mit tenni, újat kellett tervezni. Mivel fekete órát szerettek volna, így érthető módon csak acélra vagy titánra, esetleg kerámiára eshetett volna a választás. Végül acél mellett döntöttek, a feketítéshez pedig a felső szegmensben egyre inkább elterjedő, de továbbra is ritkaságszámba menő DLC-bevonat használatára szánták rá magukat. Az amorf kristályszerkezetű gyémántszerű szénbevonatot előszeretettel alkalmazzák a high-tech gépkocsigyártásban is, de a felületkezelési eljárás előnyeit az óraiparban is jól kamatoztathatóak.

 

  Ez pedig elsősorban a magas felületi ke

ménység, ami karcolásoktól óvja a tokot. A számlap is tartalmaz néhány formatervezői érdekességet. Itt elsősorban az erősen aszimmetrikus elrendezés ötlik szemünkbe. A hatalmas 9-es és 12-es számjegyek elég erősen elbillentik az egyébként viszonylag mérsékelt, 43,5 milliméter átmérőjű óra vizuális egyensúlyát, amely a fekete szín miatt ráadásul kisebbnek is tűnik. Ennek kiküszöbölésére szolgálnak a különböző átmérőjű segédszámlapok.
  A Blancpain Super Trofeóhoz új szerkezetet ugyan nem fejlesztettek, ez még a Blancpaintől is túlzó elvárás lenne, így a márka saját F185 automata fly-back kronográfkaliberét építette be. Ezt azonban egy újfajta galvanizálási eljárással
(NAC) tették sötétszürkévé, így hozva létre a hasonlóságot az óra és a Gallardo LP560-4 motorja között.
  Hogy nem csak hirtelen fellángolás a Blancpain és a Lamborghini együttműködése, jól példázza, hogy a versenynaptár jövőre, sőt 2013-ra is adott már, és az eddigi történelmi jelentőségű európai pályák után már ázsiaiakon is összeméri képességeiket a 30 Lamborghini sofőrje.

  

 

 

Frédérique Constant


   Nem feltétlenül kell nagy múlttal rendelkeznie egy óramárkának ahhoz, hogy meglássa az oldtimerekben rejlő értékeket, élményeket. Az alig több mint húszéves, fiatal svájci márka persze eleve a klasszikus megjelenéshez ragaszkodik, ezeket az értékeket tartja szem előtt. Így viszonylag gyorsan kialakult az együttműködés a különböző Austin Healey-klubok között, és a Frédérique Constant egyhamar az ilyen klubok rendezvényeinek hivatalos időmérőjévé is vált. Természetesen nem is kellett sokat várni, amíg az időközben óráit már Genfben, saját épületében, a Rolex, a Piaget és a Patek Philippe szomszédságában előállító Frédérique Constant jelentkezett a klasszikusan sportos Healey-modellekkel. Az itt végzett munka elismeréseként egyre több oldtimeresemény hivatalos időmérőjének címét nyerhette el, többek között a 2000 Kilometer durch Deutschland, illetve a Peking to Paris kalandraliét is. Ez utóbbi nyilván marketingszempontból sem utolsó húzás, hiszen lefedi a márka két legfontosabb piacát. A legnagyobb kontinenst átszelő, oldtimerek által leküzdendő 14 500 kilométeres táv, amelynek nagy részét nem éppen autópálya-minőségű utakon kell megtenni, számtalan élmény forrása lehet, így egyszerűen elképzelhetetlen, hogy pont e kapcsán ne készüljön egy óra, vagy akár három is. A Vintage Racing Collection modelljeinek azonban nem ez az egyetlen vonzó tulajdonságuk: a számlap alatt ugyanis az FC–396 kaliber vezényli a mutatók mozgását. Ezeket a számlapon színükkel szigorúan a szimmetria jegyében különítették el, így a funkcionalitáson kisebb csorba esett, de alapvetően nem befolyásolja a leolvashatóságot. 
 

  Ez a viszonylag nagy méretű segédszámlapoknak is köszönhető, amelyeknek a 43 milliméter átmérőjű tok kellő helyet biztosít, illetve a számlapnak majd’ háromnegyedét is elfoglalják.
A három változat kizárólag a számlap megjelenésében különbözik, és bár voltaképpen mindegyik klasszikus, mégis egymástól világosan elkülönülő irányzatot képesek képviselni. Mivel a következő futamot csak 2013-ban rendezik, így az egyenként 1888 példányban készülő változatok addigra feltehetőleg el fognak fogyni.
 

 

 

 

Chopard Mille Miglia


   A gépkocsik világába azonban nem feltétlenül egyetlen autón vagy márkán keresztül lehet eljutni. Minden évben rengeteg esemény nyújt kiváló alkalmat arra, hogy egy óramárka megmutassa magát. Ilyenek többek között az oldtimerversenyek, amelyeket a nagy hagyományokkal rendelkező manufaktúrák ugyanúgy felfedeztek maguknak, mint a viszonylag fiatalnak tekinthető nevek. Ezenkívül vannak még azon kevesek, akik már évtizedek óta az oldtimerek között mozognak, és nevük jóformán egybeforrt velük. Ilyen a Chopard is, amely 1988 óta rendszeres támogatója az 1977-ben feltámasztott egykori legendás autóversenynek, a Mille Migliának. Ellentétben az évszázad elejétől egészen a derekáig megrendezett versennyel, amelyen a kor legújabb műszaki újításait felvonultató gépkocsik vettek részt, az újjáindítotton már csak oldtimerek szerepelnek, így az esemény neve is kiegészült, és hivatalosan Mille Miglia Storicának hangzik.
Ez azonban nem tántorította el a Chopard-t attól, hogy órakollekciójához az eredeti Mille Miglia adja az ihletet, és az óraiparban megszokott szponzorálási tevékenységének részeseként évről évre egy-egy új modellel áll elő, és a különböző komplikációkkal együtt a Chopard sportóra-kollekciójának hadát adja.

 

  Az idei darab a Mille Miglia GT XL Chrono Rosso Corsa, ami első pillantásra számlapjának kicsattanó piros színével hívja fel magára a figyelmet. A piros hangsúlyok szinte minden számlapnak lendületet adnak, a választást itt azonban teljesen más indokolta, amire az óra neve is utal. Az autóversenyzés hőskorától egészen 1970-ig az egyes országokat színekkel jelölték, Olaszországé pedig a Rosso Corsa, azaz a (verseny) vörös. A színétől eltekintve az óra hozza mindazokat a vonásokat, amelyeket
egy motorsport ihlette darabtól el lehet várni, sőt. Mindenféleképpen kiemelendő a 44 milliméteres tok. Nyilván a méret nem okoz meglepetést, ahogy az sem, hogy a kényelmes viselet jegyében titánból készült. Mindjárt más azonban a helyzet, ha megnézzük a felületeket. Ezek ugyanis polírozottak, a titán azonban természeténél fogva inkább tompa matt szeret lenni. Ugyan nem a Chopard az első, amely csillogásra tudta bírni ezt az anyagot, de egyelőre még meglehetősen ritkának számít. A zafírüveggel is hasonlóan részletes munkát végeztek: nemcsak nagyító került a dátum fölé, megkönnyítve ezzel a leolvasást, hanem az üveg belső felületére két nagy számjegyet is felvittek, amelyek így a számlap fölött lebegni látszanak. Ez a megoldás két szempontból is sikerült formatervezési vonása az órának: egyrészt megőrzi a Chopard órák számlapjaira jellemző jól áttekinthető kialakítását, másrészt a rajtszámokra emlékeztető számok világossá teszik a modell hovatartozását. A szerkezet az óraipar bevált kronográfszerkezete, az ETA 7750, amelyet a Chopard egyedi díszítéssel látott el és kronométertanúsítványt is kapott. Ahogy az sejthető, ez a Mille Miglia GT XL Chrono Rosso Corsa is csak korlátozott példányszámban, 1000 darabban készül.

 

(Hamarosan folytatjuk...)



AKTUÁLIS
2018.04.01.
MUDMASTER GWG-100
2018.03.28.
ESPRIT SS 2018
2018.02.01.
Dizájn klasszikus biztonsággal A Junghans max bill 2018-as limitált éves kiadása minden tekintetben kétségtelenül mestermű: hátlapja egyedülálló Max Bill sicherheit (biztonság) című művének motívumával...
Korábbi "aktuális"-ok megtekintése »
HÍRLEVÉL
Név:  Irsz./település:
E-mail: Utca, hsz.:


Frederique Constant óra, Frederique Constant órák, Frederique Constant Győr MeisterSinger óra, MeisterSinger órák, MeisterSinger Győr Junghans óra, Junghans órák, Junghans Győr Certina óra, Certina órák, Certina Győr Tissot óra, Tissot órák, Tissot Győr Mido óra, Mido órák, Mido Győr swatch óra, swatch órák, swatch Győr Mondaine óra, Mondaine órák, Mondaine Győr SEIKO óra, SEIKO órák, SEIKO Győr Citizen óra, Citizen órák, Citizen Győr Edifice óra, Edifice órák, Edifice Győr Sheen óra, Sheen órák, Sheen Győr Protrek óra, Protrek órák, Protrek Győr
G-Shock óra, G-Shock órák, G-Shock Győr Baby-G óra, Baby-G órák, Baby-G Győr Casio óra, Casio órák, Casio Győr Joop óra, Joop órák, Joop Győr Esprit Collection óra, Esprit Collection órák, Esprit Collection Győr Esprit óra, Esprit órák, Esprit Győr Esprit óra, Esprit órák, Esprit Győr Pierre Cardin óra, Pierre Cardin órák, Pierre Cardin Győr DKNY óra, DKNY órák, DKNY Győr, Donna Karan New York óra Lacoste óra, Lacoste órák, Lacoste Győr HERMLE falióra, HERMLE faliórák, HERMLE Győr Hirsch óraszíjak Marcco Győr ZRC Győr



9022 Győr, Király utca 17. (Széchenyi tér) / 9022 Győr, Jedlik Ányos utca 18. (Eszterházy-palota) / 9024 Győr, Ikva utca 43. (Marcalváros)
Tel.: 06-96-335-015 / E-mail: info@orak.hu / www.orak.hu
weboldal tervezés: IRQ
©2009-2018 / Felhasználási és adatvédelmi szabályzat