Junghans - A csillagos óramárka sikertörténete
2012.08.10.A Junghans története - amely 1861-ben a Fekete-erdőben kezdődött - az egyik legmozgalmasabb és legizgalmasabb sikertörténet a német óraiparban.
Junghans - a német óra
A Junghans márka az elmúlt 150 évben egyértelműen bizonyította, hogy a németországi területeknek is van létjogosultsága a világ óragyártásában. A hagyomány, az innováció, és az értékek mentén haladva a Junghans név a minőség, a megbízhatóság, a szenvedély és a pontosság szinonimájává vált. Hosszú története során, a schramberg-i gyárnak, mint tradicionális vállalkozásnak - új és egyre fejlődő technológiák alkalmazásával sikerült befolyással lennie a német óraipar történetére - miközben hű maradt filozófiájához: "egyesíteni az előremutató elképzeléseket a pontosságra törekvéssel". A modern nemzeti- és nemzetközi vállalati modellek lehetővé teszik a Junghans óragyár számára, hogy büszkén hirdesse termékein: "Made in Germany", és a jövőben is tovább folytassa egyedülálló sikertörténetét - az innovatív termékek segítségével - a csillagos óramárka.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Junghans központja | A gyár 1866-ban | 1898 | 1997 |
A hagyományos és a modern kéz a kézben
![]() |
Meister Chronoscope |
A Junghans céget 1861-ben Erhard Junghans, és sógora Zeller Tobler alapította, a németországi Schrambergben, amely napjainkban is otthont ad a vállalat központjának. Junghans a kezdetektől fogva ragaszkodott a pontossághoz és a kiváló minőségű termeléshez. A vállalat kezdetben egyes alkatrészek gyártására specializálódott, a Junghans órások 1866-ban készítették el első óráikat. A cég mára híressé vált védjegye - a 8 ágú csillag - 1890-ben került bejegyzésre, ezzel új korszakot indítva a cég életében - amelyet az új termelési folyamatok és szabadalmak kidolgozása és bevezetése jellemzett. Így érte el a cég, hogy a legmagasabb minőségi követelményeket is kielégítő termelési megoldások álljanak rendelkezésére. Ez idő alatt a Junghans órák világszerte megtestesítői lettek a mindenki számára elérhető időmérőknek.
1903-ra a Junghans gyár 3000 alkalmazottat foglalkoztatott és 3.000.000 órát értékesített évente, ezáltal abban az időben a legnagyobb óragyár volt a világon. Az 1930-as években a mechanikus óraszerkezetek bírtak különleges jelentőséggel, ez idő alatt születtek meg a cég - feltehetően legszebb órái – a legendás Meister kollekció első modelljei. Az 1950-es években is voltak különleges történések a cég életében: ebben az időszakban a Junghans elérte, hogy ő legyen Németország legnagyobb kronométer gyártója.
A legmagasabb szintű technológia és tervezési szabványok
|
Max Bill Automatic |
Az egyedülálló formavilág éppúgy része a Junghans tervezési elveinek, mint az előremutató technológiák alkalmazása. Ez fokozottan tetten érhető az 1956 óta, Max Bill tervei alapján készített modelleken. Ez az együttműködés vezetett a legendás kollekció megalkotásához, amely néhány „modern klasszikus" formatervezési vonalat felhasználva került kidolgozásra. Néhány innovatív, új tervezési jellemzői 1990-ben indult útjára: köztük a világ első rádió-vezérlésű karórája, a Mega 1, amelyet a FROG Designnal együttműködve dolgoztak ki. A korábbi években is történtek még izgalmas dolgok a cég életében: 1970-ben bemutatják az első német kvarcórát - "Astro-Quartz". További mérföldkövek a trendteremtő 1990-es évet követően: 1993-ban bemutatják az első rádió-vezérlésű napenergiát hasznosító karórát, amely nem utolsósorban high-tech anyagok felhasználásával - mint a kerámia - készült. 2004-ben jelent meg az első multi frekvenciás rádiójelvezérelt óra, és a mechanikus sorozat is bővítésre került.
Tradíciók
![]() |
1972 Chronoscope
|
A 2012-es évben a márka mottója: "Itt az ideje a kiemelkedő sportteljesítményeknek". Ennek alapját az 1972-es Müncheni olimpia 40. évfordulója adja, amelynek hivatalos időmérő partnere volt a Junghans. Két újítás fűzhető a cég nevéhez: a Multicounter, ami lehetővé tette az evezősversenyek összes csónakjának egyedi mérését, illetve először volt lehetőség századmásodperc pontossággal színes célfotó készítésére.
Ezekre az eseményekre emlékezve egy különleges sorozatot mutatott be, egyszerre idézve fel a kiemelkedő sporteredményeket, és a 70-es évek stílusát.
Visszatekintve a vállalat elmúlt 150 évben elért eredményeire, a Junghans-ot tovább motiválja, hogy a jövőben is folytassák sikereiket a csillagos órák.